FAQ (Ofte Stilte Spørsmål)

Frakt

Hvor lang tid tar det før jeg mottar varene?

Vi sender vanligvis varene samme dag eller innen 1-2 virkedager. Leveringstiden avhenger av din postkode. Vi samarbeider med Bring og PostNord for å sikre raskest mulig levering til din adresse. Merk at under spesielle salgsdager eller kampanjeperioder kan forsendelser ta noe lenger tid.

Pakke i postkassen koster 79 kr, pakke til hentested kr 139. Vi tilbyr gratis frakt på alle bestillinger over 999 kr. Alle pakker sendes med sporing. 

Ja, vi tilbyr Pick-up point ved vårt lager. For å hente selv klikk på «Hent fra vårt lager Ljøsne» ved checkout. Det er en gratis tjeneste.

Ja, du har full retur- og bytterett hos Vuggebaby. Vennligst ta kontakt via post@vuggebaby.no for å avtale retur eller bytte. Fra 1 februar 2025 tilbyr vi super enkel retur og bytte. Returreglene blir snart oppdatert.

Vi sender kun i Norge og desverre ikke til Svalbard.

Når bestillingen din er sendt, vil du motta en e-post eller SMS med sporingsinformasjon fra oss. Der finner du en lenke som leder deg til transportørens sporingsside, hvor du kan følge pakken din helt frem til levering.

Hvis du ikke har mottatt sporingsinformasjonen, eller har spørsmål om pakken din, er du velkommen til å kontakte oss via post@vuggebaby.no

Retur og bytterett

Hvordan returnerer jeg en vare?

Vi har gjort retur superenkelt!

Slik returnerer du;

  1. Send oss en e-post for å avtale retur, så sender vi deg en returetikett.
  2. Sørg for at produktet er ubrukt og i original emballasje.
  3. Send produktet i retur til oss.

 

Returkostnad: Kr 79 (beløpet trekkes fra refusjonen). Alle returer og bytte av varer skal avtales med oss før de sendes tilbake. Send oss en epost til post@vuggebaby.no Vuggebaby henter ikke pakker som må betales ved henting.

Ta kontakt med Posten eller PostNord for å sende en klage. Ta vare på bilder av skade og sporingsnummer.

Fristen for retur er 14 dager fra den dagen du mottok varen. Samme gjelder angrerett.

Vi ønsker å gjøre retur og bytte så enkelt som mulig for deg og derfor har vi forenklet returrutiner fra feb 2025. Du mottar returetiketten av oss, returfrakt koster kr 79. Beløpet trekkes fra refusjonen. Fri retur ved bytte.

Ja, vi tilbyr utvidet retur- og bytterett rundt Jul og Påske. Vi også tilbyr utvidet retur- og bytterett til våre lojale kunder. Du er en lojal kunde dersom du har handlet hos oss 2 eller mer ganger. Utvidet retur- og bytterett gjelder opptil 21 dager fra du mottok varene så sant produktene er i ubrukt stand og i original embalasje.

Ja, ved bytte sender vi deg en returetikett gratis, men du dekker fraktkostnaden for den nye bestillingen. Bytterett gjelder ikke personaliserte produkter (som broderte klær), da disse er spesiallaget etter ditt ønske.

Slik bytter du et produkt:

  1. Send en e-post til post@vuggebaby.no for å avtale retur.
  2. Sørg for at produktet er ubrukt og i original emballasje.
  3. Vi sender deg en returetikett.
  4. Legg inn en ny bestilling på vanlig måte.
  5. Send produktet i retur til oss.

Les mer om RETUR & BYTTE HER.

Personalisering av produkter

Hvordan får jeg best mulig resultat på broderingen?

For å sikre et best mulig resultat på broderingen, anbefaler vi følgende:

  • Velg korte og tydelige navn eller tekst: Lange eller komplekse tekster kan bli mindre synlige.
  • Dobbeltsjekk stavemåten: Vi broderer nøyaktig det som er oppgitt i bestillingen.
  • Velg passende farger: for minimalistisk design velg skrift 4 eller 5 og trådfarge som matcher produktet for et delikat uttrykk. For kontrast velg omvendt fargekombinasjon. Du kan skrive med blokkbokstaver hvis du vil at teksten skal skylle seg ut.
  • Unngå spesialtegn: Enkel tekst gir et renere og mer profesjonelt utseende.

Det er enkelt – bestill på to minutter;

  1. Velg produktet du ønsker å personalisere.
  2. Fyll inn navnet eller teksten du vil ha brodert i tekstfeltet som vises på produktsiden.
  3. Velg ønsket skrifttype og trådfarge (dersom dette er et alternativ).
  4. Legg produktet i handlekurven og fullfør bestillingen.

Vi broderer og sender pakker fortløpende. Ved stor pågang kan det ta litt ekstra tid, men aldri mer enn 3-4 virkedager. Skal du ha produktet til en spesielanledning som farsdag eller morsdag eller bursdag? Bestill gjerne i god tid.

Ja, brodering er alltid inkludert i prisen. Du betaler en fast pris, uansett om du velger 5 eller 15 bokstaver, med eller uten motiv, små eller store bokstaver, eller fet eller tynn skrift. Prisen du ser ved produktet er den du betaler.

Dessverre kan ikke personaliserte produkter returneres, da det er spesiallbestilling. Vennligst sjekk stavemåten før du legger inn din bestilling for å unngå feil. 

Dersom vi har gjort en feil, erstatter vi produktet med et korrekt uten ekstra kostnad for deg. Send ordrenummer og bilder av feilen til post@vuggebaby.no – vi finner en løsning. 

Skriv ditt ønske i notat for din ordre, denne får vi opp ved ordrebehandling. Du kan også legge inn en bestilling og skrive en e-post til post@vuggebaby.no med detaljer. Vi svarer raskt.

Angrerett gjelder dessverre ikke for personaliserte produkter, som barneklær og tilbehør med navn, da de er spesiallaget etter kundens ønsker. Ta gjerne kontakt med oss så snart du har bestemt deg for å kansellere bestillingen. Dersom vi ikke har startet broderingen av produktet, kansellerer vi ordren din uten problem.

Ja, vi har mulighet å levere små og mellomstore custom bestillinger til firmaer. Vi har industrimaskiner og kan levere raskt og presis.

Ta kontakt med oss så snart du oppdager en feil, så retter vi den dersom vi ikke allerede har påbegynt bestillingen din. Sjekk gjerne ordrebekreftelsen med en gang du har lagt inn bestillingen, og gi oss beskjed dersom noe er feil. Vi er ikke ansvarlige for feil i navn eller tekst som kunden selv har skrevet inn. Ta kontakt via post@vuggebaby.no så prøver vi å hjelpe deg så godt/raskt vi kan.

Betaling

Hvilke betalingsløsninger dere har?

Vi aksepterer Vipps, Klarna, kredittkort og debetkort for en trygg og enkel betaling. Vi bruker sikre betalingsløsninger og kryptert dataoverføring for å beskytte din informasjon.

Vi publiserer informasjon om rabatter og kampanjer i våre sosiale medier, altså på Instagram og Facebook, samt sender ut nyhetsbrev. Følg oss gjerne og meldt deg på nyhetsbrev for å få vite om kampanjene først.

Ja, du kan velge Klarna som betalingsmåte og følge instruksjonene deres for avbetaling. 

Ja, vi tilbyr kun seriøse og sikre betalingsløsninger slike som kortbetaling via Stripe, Vipps og Klarna.

Kontaktinformasjon

Hvem står bak Vuggebaby AS?

VuggeBaby.no er en norsk babyutstyrsbutikk grunnlagt av Emilia, en engasjert trebarnsmor med en lidenskap for god babysøvn, bærekraft og kvalitet. Alt vi tilbyr leveres direkte fra vårt lager i vakre Lærdal, Sogn.

Det hele startet som en liten drøm og har vokst til et AS, hvor vi fortsatt har stort fokus på kvalitet, god kundeservice og trygge, smarte løsninger.

Du kan kontakte oss via tlf +47 48627942 Emilia/Daglig leder, via epost post@vuggebaby.no eller melding via instagram eller fb messenger. Vi svarer raskt!

Instagram @vuggebaby

Facebook – vuggebaby

Vi har et varelager og showroom i Lærdal, hvor kundene kan se produktene våre, få tips og velge det som passer best men vi har ikke fysisk butikk. 

SKRIV DEG OPP FOR Å FÅ EKSKLUSIVE FORDELER!

Få tidlig tilgang til kampanjer, spennende nyheter og smarte tips om barnets søvn og utvikling.

SKRIV DEG OPP FOR Å FÅ EKSKLUSIVE FORDELER!